RSS

Pengalaman Dan Testimoni Fingo Indonesia dan Fingo Malaysia- Jana Wang Dari Rumah


Rasanya ramai lagi yang belum pasti dengan Fingo dan bagaimana jana wang dengan Fingo. Ramai juga ragu jika Fingo ini adalah money game atau scam yang cepat mereput dan lari dengan wang pelabur. Jadi di sini aku nak ambil peluang jelaskan dengan mudah dan ringkas agar semua boleh faham pasal Fingo ni.

Pertamanya apa itu Fingo?.

Fingo ni di asaskan oleh orang kanan Ali Baba berkonsepkan jualan direct kilang jadi harga fingo adalah jauh lebih murah dari shoppe, lazada dan seangkatan dengannya. Para penjual yang mempunyai kilang boleh meletakkan produk mereka untuk di jual di laman web Fingo dan memperoleh keuntungan lumayan hasil pembelian ahli Fingo yang semakin bertambah saban hari walau tanpa promosi. Ini adalah kerana konsep Fingo itu sendiri yang menggabungkan Affiliate dengan Ecommerce. Jangan silap faham ya. Afiiliate ni tak buruk dan susahkan orang. Yang susahkan orang bila MLM di gabungkan dengan money game.

Sekilas Fakta Tentang Fingo kena ambil tahu..

Pengetahuan Umum Tentang Fingo & Kenapa Kita Perlu Bersama Ambil Peluang

1. Fingo akan membuka sebanyak 15 buah negara di ASIA TENGGARA yang mana jumlah penduduknya sekitar 700 juta.

2. Penggunaan Apps & Online Shopping di ASIA TENGGARA adalah kurang daripada 3 %. Market di ASIA TENGGARA sangat luas untuk FINGO terokai.

3. Fingo adalah dari negara CHINA yang mempunyai kepakaran yang hebat dalam IT, E-Commerce & Marketing.

4. Business Founder adalah terdiri daripada Messi, Jack & Yundong. Mereka bertiga adalah orang terkanan kepada SYARIKAT ALI BABA dibawah pengawasan BOSS JACK MA.

5. Fingo telah bertapak di MALAYSIA dan telah mula beroperasi pada 28/02/2019. Sudah 8 bulan lebih beroperasi dan telah menunjukan PRESTASI yang amat membanggakan.

6. Fingo Malaysia Sdn Bhd yang beribu pejabat di Block A-6-01, Level 8, Menara Uncang Emas, 85, Jalan Loke Yew, 55200 Kuala Lumpur adalah sebuah SYARIKAT yang berdaftar dengan SSM ( Suruhanjaya Syarikat Malaysia ) dibawah penyeliaan KPDN & HEP ( Kementerian Perdagangan Dalam Negeri & Hal Ehwal Pengguna ).

Business Fingo adalah E-Commerce Platform yakni Hypermart atau Hypermall atau Fingo Shopper Rewards Programme yang berkonsepkan S2B2C ( Supply to Business to Customer ).

Fingo tidak perlu ada LESEN. Sebab FINGO bukan MLM tetapi E-Commerce Platform seperti Lazada, Shopee, Ali Baba, Wish, Amazon dan lain-lain.

Fingo adalah LEGAL.

7. Fingo telah buka pasaran di Singapore iaitu pada tanggal 30/06/2019 yang lalu. Dan bakal memperluaskan lagi ke negara jiran seperti Indonesia iaitu pada bulan Januari, 2020 & Thailand iaitu pada Mac, 2020.

8. Target atau sasaran SALES FINGO adalah seperti :-

i) Tahun 2020 : 1 Billion USD.
ii) Tahun 2021 : 3 hingga 5 Billions USD.
iii) Tahun 2025 : 100 Billions USD ke 500 Billions USD.

9. Fingo bukan MLM tetapi Affiliate berkonsepkan E-Commerce yang bakal menjadi sebuah syarikat yang hebat di dunia.


10. Fingo adalah E-Commerce Platform dan bukan MLM. Jadi tidak timbul untuk overpaid commission.

Kenapa Fingo ni Affiliate Comission yang bagus?.

Okay nak cerita. Dulu di Malaysia ada satu program seakan affiliate comission juga yang menggabungkan prepaid telefon dan cari orang. Namanya tone excel. Orang yang mula-mula join tone excel ni semua jutawan. Cara menjadi jutawan tu adalah bina network yang terdiri dari beribu-ribu pengguna yang menggunakan telefon. Setiap kali dia top up kita dapat untung hasil top up tersebut. Tak silap 10%. Jadi bayangkan anda di atas dan ada beribu-ribu orang pengguna bawah anda. Darab 10% walau top up RM10 seorang dah berapa dah. Konsep ini sangat berjaya dan di iktiraf. Melahirkan ramai jutawan. Siap masuk berita lagi. Skim ni tak pernah mereput dan sentiasa ada kerana keperluan dan juga keuntungan yang di terima adalah jelas dan bukan meragukan.

Sama juga dengan Fingo. Walau tanpa promosi besar-besaran aku amat yakin Fingo akan menjadi platform beli belah terbesar Asia dengan sokongan ahlinya yang meningkat saban hari. Tidak seperti platform lain yang keuntungannya tidak di kongsi dengan pengguna. Fingo memberikan 10% cashback kepada sesiapa yang merekrut pengguna selagi pengguna tu membeli belah. Seumur hidup. Nampak tak betapa besarnya dan bertuahnya jika kita join Fingo sekarang dan mendapat cash back seumur hidup?. Sasaran ini jauh, tapi bayangkan kita dah merekrut 10000 pengguna yang berbelanja RM10 sehari sudah RM100000x10%=RM1000 sehari. Seumur hidup dapat. Main Toto atau Magnum Life tak mungkin kena jackpot macam ni. Ini sudah tersedia, tunggu masa anda ambil sahaja. Ini income pasif. Income yang kita dapat tanpa buat apa-apa pun. Biarpun sasaran ini jauh. Tapi ia tak mustahil. Asalkan awal-awal join dan teruskan istiqamah merekrut pengguna.

Sebenarnya platform lain seperti Lazada dan Amazon pun ada konsep affiliate dan income pasif sebegini sekitar 3%-6%. Tapi hanya segelintir sahaja yang tahu dan mengambil peluangnya. Boleh google amazon affiliate dan lazada affiliate. Ramai juga yang mendapat income lumayan mempromosi produk-produk amazon dan lazada di blog-blog mereka. Lebih kepada bukan untuk orang awam tapi untuk blogger-blogger yang setiap hari traffic blognya tinggi dan senang dapat sales melalui perkongsian link ke amazon dan lazada. Bezanya dengan Fingo adalah link Fingo lekat di app seumur hidup kepada shopper yang kita invite selagi dia membeli dan link amazon dan lazada hanya kekal cookiesnya 3 hari ( kalau tak silap). Maksudnya jika kita invite, selepas 3 hari tidak membeli. Link itu sudah tidak sah dan kita tidak mendapat income hasil invite tadi.

Jadi ini income pasif yang aku nampak dan nak kejar sangat. Aku tahu nak capai ribu-ribu orang bawah susah. Tapi tak lah sesukar main nombor ekor nak kejar no 1 yang kebarangkaliannya 1 per bilion. Lagipun konsep MLM ni kan bergantung orang bawah. Selagi kita awal-awal join dan invite orang bawah yang aktif, sekejap sahaja network kita akan mencecah ribuan orang yang aktif juga menjana income macam kita. Levelnya boleh sampai infiniti. Silap-silap kita pun tak terkawal dan kenal siapa orang bawah bila lama sebab terlalu ramai. Tahu-tahu income terus masuk je. Hehe.

Okay jelas pasal konsep MLM dan Income pasif ya?.

Sekarang nak cerita pasal income aktif iaitu menaja. Kenapa bila tengok iklan Fingo incomenya mesti ribu-ribu dan tak nak cerita pasal lain kecuali menaja?. Sebab ni income paling pantas dan paling banyak masuk dan bantu kita di peringkat awal sebelum kita mendapat pasif income nanti.

Okay jadi bagaimana konsep tajaan Fingo ni?. 


Mula-mula kita masuk kita akan jadi shopper sahaja. Untuk start invite kita kena beli barang bernilai RM199++ yang di jual dalam pilihan selection. Setakat ni tak banyak sangat barangan. Dan aku akui, barang-barangnya nampak murah dan tak menarik langsung ( Update : Dah banyak yang menarik juga ). Tapi aku faham kenapa mahal sebab mungkin Fingo guna duit ni untuk membayar semua peringkat tajaan dari PS hingga ke AM dan AT.

Tengok gambar di atas kita boleh faham yang RM199 tadi menjadi wang yang di gunakan untuk bayar semua peringkat. Ini bukan money game sebab jelas jual beli. Kita setuju harga barangan jadi kita beli. Dan Fingo memberikan kita voucher bernilai RM204, barangan yang kita beli tadi ( saya beli jam) dan juga Invite link percuma. Ini yang kita nak, invite link untuk mula jana income.

Jadi apa beza PS ( personal shopper yang biasa) ke AM ( Pangkat paling orang nak). atau AT ( ni kalau terlalu ramai AM bawah kita boleh lah jadi).

Aku ceritakan ringkas ya. PS bila kita invite orang. Satu orang upgrade kita dapat RM50. Hanya itu sahaja pendapatan kita. Sorang join, dapat RM50. Sorang lagi RM50 juga. Jadi tak banyak income dapat. Yang tunjuk income ribu-ribu tu semua sebab pangkat AM. Semua yang masuk Fingo ni kena kejar AM. Sebab AM income mula masuk ribu-ribu walau tak buat apa-apa.

Nak jadi AM ni kena penuhkan meter invite PS kita ke 10 orang sahaja. Ya, penuh 10 orang automatik level kita akan bertukar jadi AM. Ni lah yang masyuknya. Sebab setiap kali kita invite orang kita bukan lagi di bayar RM50 tapi RM100. Banyak bezanya. Lagi best bila orang bawah kita invite pun kita dapat enjoy income masuk RM50 sorang.

Jadi bayangkan ada 10 orang bawah yang invite 10 orang=100 orang darab RM50= RM5000 kita dapat. Ini boleh di capai hanya dalam seminggu sahaja jika kita serius. Nak lagi mantap?. Kita boleh makan hasil orang bawah ni sampai level infiniti selagi dia bukan AM. Ya, kalau dia cuma PS dan invite PS lain selagi belum naik AM anda dapat RM50. Jadi bayangkan 10x10x10=1000 orang darab RM50=RM50000 dan terus bertambah selagi kita terus invite.

Level AT pula?. Setakat ni tak ramai lagi AT di Malaysia ni. Yang aku tahu cuma sorang videonya di bawah. Incomenya RM42000 seminggu. Banyak kan?. Dasyat betul.



So jelas kan pasal Fingo ni?. Sekarang nak cerita bagaimana aku join Fingo dan pengalaman aku sendiri.

Hai🙋‍♂️.. Hari ni saya nak share 1 cara nak tambah income Lumayan. memang best, sapa nak?..
‍‍
Saya jumpa ni kat FB, entah sape yg share post tu, saya tak ingat dah nama dia.
‍‍
Mula2 Hari tu... saya main bedal je join, nasib2 lah.. kalau OK, Alhamdullilah.. kalau KO.. tak de rezeki😬
‍‍
Alhamdullilah... org kata.. rezeki tak pernah salah alamat😍, ni dah 2 bulan saya join, hari2 ada duit extra masuk. Banyak pulak tu!! Kerja bukan susah Mana pon😅
‍‍
Korang boleh tengok sendiri video yg saya attch ni, bayaran diterima 1 kali seminggu. Yg bestnya, income auto terus masuk bank ya.. tengok2 je duit dah masuk😀
‍‍
Komisen hari ini (RM1,025.00)
Baki yang belum withdraw (RM2,920.51)
Jumlah pendapatan 3 minggu (RM16,525.41)
‍‍
Tak lah sebanyak mana lagi pun.. tapi boleh tahan jugak lah kan..😂 setel semua boleh buat bayar hutang Rumah, kereta, bil2 semua siap boleh saving 4-5 Angka sebulan lagi!! Duit gaji pon langsung Tak usik dah!🤑
‍‍
Kalau korang nk cuba...

@ komen "NAK" nanti saya sent details.

Terima kasih😊

Seringkali kita tengok ilan sebegini di Fngo kan?. Kalau jumpa lepas ni ketahuilah ini bukan scam tapi memang income akan masuk. Cepat atau lambat je. Yang penting berani buat. Buat cepat dapat cepat.

Inilah yang aku tengok mula-mula sekali aku check dan google pasal Fingo. Dah faham dan jelas baru aku join. Dah jelas baru jelas matlamatkan?.

Aku ni jenis tak pandai rekrut orang cara manual. Jadi aku lebih suka ads. Lagipun memang dah biasa buat ads untuk sales. Jadi senanglah.

Aku buat ADS di Google dan FB untuk Fingo. Dalam sehari aku habiskan RM50 tapi orang masuk bukan ramai mana. Tapi aku anggap pengorbanan. Mula-mula aku buat ads ramai join tapi 1 pun tak upgrade. Aku dah mula putus asa. Bayangkan dari 200 orang aku invite 0 upgrade. 0 bang. Tak ada apa hasil. Aku mula goyah. Aku stop ads. Seminggu aku tak buka Fingo. Siap uninstall app dia lagi.

2 minggu kemudian. Aku tergerak hati untuk check Fingo aku. Terkejut aku. Rupanya ada 7 orang dah upgrade. Sikit lagi aku nak naik AM. Jadi fahamlah aku, nak buat Fingo ni kena sabar. Tak semestinya orang yang masuk tu direct upgrade. Dia pun ragu lagi, mungkin tengah cari info, mungkin tengah kumpul duit dan halangan lain. Tapi aku dah faham dan lekat dengan kepercayaan bahawa setiap yang masuk tu memang berminat. Cuma kena selalu Follow up dan tanya khabar sahaja. Mereka akan upgrade juga satu hari nanti. 200 orang yang aku invite ni bukan sia-sia.

Aku terus melangkah ke depan. Tak menoleh ke belakang. Ads di teruskan dan selepas satu bulan join . Aku dah jadi AM. Alhamdulillah.

Ni income aku setakat Januari Tahun Baru 2020 ni. 


testimoni fingo

Bangun je pagi income terpacak RM1565. Maunya tak happy. Hilang semua penat lelah selama ni. Tak ada duit ni susah. Rasa macam nak mati. Betul lah duit bukan segalanya tapi segalanya perlukan duit. Orang-orang kaya semuanya terus sambar peluang dan cari peluang buat duit. Tapi kita, nampak Fingo tapi lambat-lambat nak join dengan bermacam alasan.

Mujur aku sambar awal dan tak putus asa. Sekarang boleh lah bergembira. Setakat nak shopping setiap minggu bersama keluarga tu perkara biasa. Hobiku sekarang ni setiap kali bangun pagi mesti buka app Fingo je lah. Tahukan kenapa?.

Dapat duit adalah satu perkara yang paling membahagiakan. Tak percaya cuba kawan bagi hadiah duit walau RM1 pun kita hepi. Belanja makan pun kita ingat budi kawan sampai mati. Duit Fingo masuk setiap minggu, withdraw setiap selasa, akan masuk Rabu ya.

Boleh bayangkan tak betapa bersyukurnya aku sekarang aku dah ada satu pendapatan pasif yang semakin hari semakin bertambah untuk seumur hidup selagi Fingo ada dan bila Fingo jadi terbesar di Asia aku umpama pemilik saham kecil yang sentiasa mendapat manfaat. Rasa bertuah dan bersyukur. Penat lelah sebulan sahaja bertungkus lumus berbaloi-baloi.

Jadi nak ke tak nak buat income macam aku ni?. 


 testimoni fingo
FINGO INVITE CODE [RHZ8A9]
ALL COUNTRY CAN USE MY INVITE CODE

Kalau nak boleh join dengan invite link aku ni. Semua orang dan negara boleh join 1 link sahaja. Sila daftar guna no whats app ya. Nanti aku akan follow up untuk penerangan khusus. 1 by 1 coaching untuk berjaya macam aku. Indonesia dan Malaysia di alu-alukan.

Sila Daftar guna no whats app ya. Nanti aku akan whats app untuk penerangan lanjut sebaik sahaja kamu daftar ya


#Keyword: #Fingo, #Fingoscam, #FingoPenipu, #Fingoreview, #FingoMalaysia, #FingoIndonesia, #FingoBrunei, #Fingotestimoni, #Fingochina, #Fingoworldwide

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

0 comments:

Post a Comment